derma nuff

“ Selamat Datang..Sila Tinggal Link Kat Komen, Nanti Sue Balas Kunjungan”

Ahad, 15 Mei 2011

"Kalaulah saya seorang guru..."



kalaulah saya seorang guru?
adeh....memang tu pun yang bakal sue tempuhi nanti..menjadi seorang guru...dan sue sangat impikan untuk jadi seorang guru yang serba boleh..sebab tu lah dari sekrang sue cari sebanyak mana ilmu pengetahuan..tidak kira dalam bidang apa skali pun.sue nak jadi guru serba boleh,berdedikasi, dan berjaya..bukan berjaya kumpul gaji,tapi berjaya "MENDIDIK" bukannya mengajar..semua orang boleh boleh mengajar,tapi untuk menjadi seorang pendidik,xsemua guru mampu...
so,sue persiapkan diri dari sekarang untuk jadi guru nanti...
bila dah jadi guru,sue xsuke garang2, tapi sue nak TEGAS!
sue xmo murid takut pada sue, tapi sue nak murid hormat pada sue...
itu lah harapan sue "kalaulah saya jadi guru"... :)

(macam ni lau sue jadi guru :)

11 ulasan:

zikeryhassan berkata...

terima kasih sebab sudi join.


jadi guru bukan semata-mata mengajar, tapi mendidik. mendidik ke jalan Allah. yang penting niat kena ikhlas ;)

Selamat Hari Guru

Azroy Kassim berkata...

Baa~ CAK!!

Gud luck bile dh mengajar nnti. Bdk2 zmn skrg lain mcm sikit.

Cikgu Suraya berkata...

hehe...@zikeryhassan: yupp...tu yg sntiasa sue jadikan pnduan :)

Cikgu Suraya berkata...

Azroy Kassim: okies...memang pun..mase g skolah bru ni pun, dah rsa "kehangatannya",,huhu

Innanie | Ariffin berkata...

all the best yaa!!! wish me luck too

Khairil berkata...

bila tengok cikgu suraya rasa macam nak belajar balik le.... :)

CIK FERRA AWW berkata...

happy teacher's day :)

P/S ABES SAPE YG KAT PIC TUH?

Cikgu Suraya berkata...

erk..sue la...maksud sue, tu kan pic mse sue wat pbs kt skolah..jadi, mungkin nanti sue jadi cikgu pun,same cam tu la :)

♫♪~ Naurah Nawwarah ~ ♫♪ berkata...

erkk... alahai, cumelnye bliauu!!

Tanpa Nama berkata...

mama kita didik kita suh hormat menghormati (^_^)v

_ <(") _

Tanpa Nama berkata...

mama kita didik kita suh hormat menghormati (^_^)v

_ <(") _

Suami Isteri

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...