derma nuff

“ Selamat Datang..Sila Tinggal Link Kat Komen, Nanti Sue Balas Kunjungan”

Khamis, 28 Julai 2011

dia dah pergi tinggalkan kami

salam semua..

sua ada nak kongsi sedikit kedukaan hati bersama korang semua..
semalam mak ade call,..semasa bertanyakan khabar mak ayah, alhamdulillah semuanya sehat...tetapi bila sue tanya khabar anak2, sue dapat dua berita serentak...sedih dan gembira...

pertama, yang gembiranya ialah makcik soken dah makin sihat dan dah makan nasi setelah beberapa hari xselera makan...tetapi anak2 nya masih lagi x berapa sehat..fisya dan anak2 pun masih selsema dan batuk,tetapi xlah berapa teruk...

tetapi....yang memilukan hati apabila sue bertanyakan pada mak..

sue: mak, anak makcik gebu makin sehat x?
(mak diam seketika)

mak: adik, anak makcik gebu dah xde...
sue: dia g mane? hilang ke?
mak: dia dah mati,dik...ayah tengok pagi tadi dia dah keras..mungkin dia mati semalam..
sue: mak pasti ke dia dah mati?(masih ragu dan xpercaya,air mata mula bergenang)
mak: ye dik..ayah dah tanam tadi...
sue: hurmmm...dia dah xde...tapi kenapa..kan dia sehat je...
mak: sabarlah...mngkin umur dia xpnjang..

terus sue rasa sebak...memang sebelum ni dia sehat...sangat suka menyusu...
tapi xsangka kerana selsema, dia pergi....
 
banyak juga kenangan sesingkat umurnya...


(ni pic pertama,..masa dia umur seminggu lebih)

(ni lak mase anak fisya melawat dia)

(ngah menyusu dengan mak dia, makcik gebu...time ni pagi, sebelum bersihkan sangkar dia)


(zoom dari atas..sayang nak gerakkan dia untuk bersihkan sangkar..dia ngah syok tidur)



tapi gambar2 ni dah tinggal kenangan...dia dah pergi...
dah pergi...


p/s: teringat kata2 encik faizal, andainya kucing kita mati,kite kena redha dan terima kenyataan tu...
pa, anak makcik gebu dah xde :'(



Tiada ulasan:

Suami Isteri

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...