derma nuff

“ Selamat Datang..Sila Tinggal Link Kat Komen, Nanti Sue Balas Kunjungan”

Sabtu, 9 April 2011

MANUSIA!



hidup ni memang kan... kita tak nyibuk hal orang pun, orang duk sibuk hal kita...
MANUSIA......!

9 ulasan:

faraa halim berkata...

yess mmg mcm gitu cikgu,
lumrah manusia :)

Kuasai minda berkata...

Lumrah alam, memang begitu.

Namun, kekadang ada juga perkara baik yang boleh diungkapkan melalui sikap itu.
Kekadang kita tidak nampak kesilapan dan kesalahan kita. Justeru, apabila ada orang yang 'menyibuk' tentang diri kita, maka kita dapat mengetahui tentang kelemahan diri dan seterusnya melakukan perubahan.

Lantaran itu, kita perlu memiliki sahabat sejati, yang boleh menjadi 'cermin' kepada kita untuk menyibuk berkenaan diri kita dan memberikan kebaikan untuk kita, dan dia...

Tetapi, jika menyibuk itu hanya memberikan kritikan yang memusnahkan, maka jauhkanlah diri daripadanya...

Chekgu Azrine berkata...

itu busy body namanya..

Aiman Raziff berkata...

Sebenarnya, sesetengah perkara je yg perlu disibukkan,.. betul x? cuma tak perlulah nak menyibuk smapai semua hal kan,....

Azlan Hasan berkata...

betul cikgu..ade manusia yang jenis menyibuk tapi menggunakan caring sebagai alasan..

Regards,
-Strider-

phee ungu berkata...

hye cikgu chantek :) biar laa , nama lagi manusia , mulut ta ad insurans laa tu . jeles laa dgn org lawa , itu hal biasa .. :)pedulikan dia org .

http://cikungu.blogspot.com

Baby Cute berkata...

aish. tamo2 runsing2 kak sue. :D

Suraya berkata...

tu la pasai...lau sue ni public figure ke, artis ke, lain la...ni sue insan biasa je pun...tp orang nak sibuk hal sue luar dan dalam..huh! kekadang tensen gak..seb baik sue jenis suke happy2, jadi sue xfikir sngat....

CikHaniBhulat berkata...

betul3(versi upin ipin)

rimas la dgn penyibuk nie

Suami Isteri

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...