derma nuff

“ Selamat Datang..Sila Tinggal Link Kat Komen, Nanti Sue Balas Kunjungan”

Isnin, 27 Disember 2010

cerita asal usul Christian Sugiono

selamat siang...:)


haha..jadi minah indon lak....hari ni sue nak citer sal jejaka tampan yang menjadi igauan wanita2 di Malaysia,mahupun indonesia...termasuklah sue sendiri..erk...
tapi sayang...beliau telah berkahwin..huhu
sebelum ni sue xkenal pun dia ni..sebab jarang tengok citer indon..n duk kat maktab pun,xtengok tv...jadi bila balik cuti panjang ni, tengok lah tv..tu pun sebab mak selalu bukak tv3 jam 2 ptg...selalu sangat..dan mak sangat emosi bila tengok citer ni...huhu
ayah lak, memang anti citer indon..huhu
jadi sue pun join gak la mak tengok citer ALISA..

ni ha...citernya...


jadi duk tengok2 citer ni..sue pun tengok lah hero dia..perghhh...
evan nama watak nya...ganteng banget!
jadi sue pun keliru la..dia ni siapa..islam or x?sbb kbnykan artis indon kita xleh cam dia islam or x..semua hampir same jerk..huhuu
jadi sue pun sambil2 tengok citer alisa,sue pun cari la butiran pasala diri dia ni...
haaaaa...kat bawah ni rupa si handsome evan tu...

(senyuman dia...wawawa..cair dech lihatnya)


Christian Sugiono ni lahir di Jakarta pada 25 FEBRUARI 1981(sama bulan lahir ngan sue..ngeee~) nama panggilan dia ni, Tian. dia umur 29 tahun. dia ni adalah model dan aktor filem, sinetron, dan iklan dari indonesia.Namanya dikenal publik sekitar tahun 2005. setelah membintangi filem Catatn Akhir Sekolah dan beberapa film, seperti Jomblo dan lain-lain. Dalam filem Dunia Mereka , Christian tercalon sebagai aktor terpuji versi Festival Filem Bandung.Dan juga pada Panasonic Award 2007, Christian juga dinobatkan sebagai aktor terfavorit.

Christian adalah Duta Pengetahuan Bebas (2009) yang menjadi program Departemen Komunikasi dan Informatika dan duta Microsoft Window7.

(olololo...tomey2 nye.)

Tian memulakan karier dalam bidang hiburan sejak berada di sekolah menengah atas. dia kali pertama menjadi cover bagi majalah HAI pada tahun 1997 dan juga menjadi model fashion, catwalk, serta menjadi aktor dalam beberapa iklan dan klip video.

(pic candid pun tomey)


Christian Sugiono ni memiliki keturunan jerman - jawa- pontianak . Ibunya adalah orang Jerman, sementara ayahnya dari indonesia..tian adalah anak kedua dari tiga beradik.

dia mula sekolah di Sekolah Charitas. (SD dan SMP) dan SMU Pangudi Luhur (SMA). Semasa di SMU , Tian aktif sebagai ketua OSIS SMU Pangudi Luhur.dari tahun 1998 sehingga 1999. Dia juga menjadi anggota kumpulan musik yang bernama Foto. Foto pernah menduduki kududukan #2 dalam Indie Lapan, suatu acara pemeringkatan lagu dari Radio Prambors, tahun 1998. Setelah tamat sekolah, Christian keluar dari band ini sebab kena pindah ke Jerman. dia pandai bermain gitar, bass,piano dan drum.waaaa...sudah la hansem,pakej lengkap,pandai main muzik lagi...




Dari tahun 2000 hingga tahun 2006, Christian menetap di Hamburg, Jerman untuk sambung belajar dalam bidang Teknologi Maklumat di Technische University Harburg- Hamburg tetapi tidak hingga tamat pengajian karana dia memutuskan untuk kembali ke Indonesia dan bergerak di dunia entertainment dan web design. Di sini dia dapat memuaskan diri dengan hobinya yang lain seperti menonton konsert. Di Jerman atau Eropah selalu diadakan konsert dan festival muziik sepanjang musim panas, sehinggalah dia selalu pergi ke tempat itu.

Pada tarikh 26 Februari 2009 dia mengumumkan secara rasmi kepada publik bahawa dia telah bernikah dengan Titi Kamal di Australia pada tanggal 6 Februari 2009 setelah menjalinkan hubungan cinta selama 10 tahun. Hubungan ini cukup mendapat perhatian ramai kerana perbezaan agama yang mereka anuti.

ni la rupa wife dia..kira cantik gak ar...n dengar kata dia terlibat gak lam video panas ngan ariel peterpan...sue xambik tahu pun pasal tu, jadi sue xtahu la pelaku dalam video tu dia betul atau x..

huhu..bertuah ini pempuan..ngeeee~


3 ulasan:

Puteri Katek berkata...

hahaha...minat cita endon ke.....hehehe...bisa ngak jadi pacar aku .....ish!!! apa saya ngarut neh!!! hahaha


ekceli sy pun minat cita endon, tp kalau meleret2 sgr tak suka la

Yaya Ijat berkata...

hehehe....siyes mamat ni macho..tp cam xpdn jerk ngan titi kamal tu.bukan2,titi kamalyg xpdn ngan dia...hahahaha

Unknown berkata...

Heheeh.., taim cuti je dapat tengok citer indon. Bila bukak sekolah nanti.., sibuk giler.