derma nuff

“ Selamat Datang..Sila Tinggal Link Kat Komen, Nanti Sue Balas Kunjungan”

Selasa, 3 Mei 2011

janin.aku.dan ibu

salam semua...
sehat x? malam ni sue nak berbicara mengenai topik berkaitan Hari Ibu yang bakal menjelma..ceh...ayat...hihi..janin.aku.dan ibu.....
memang bagus adanya hari ibu ni..hari untuk mengenang jasa ibu kita...tapi bagi sue, sebenarnya setiap hari adalah hari ibu...setiap hari, setiap ketika kita perlu menghargai ibu kita...jangan hanya pada hari ibu jep kita hargai ibu, tapi lepas tu selalu buat ibu terasa hati...

ibu...emak..mummy..mama..mek..umi...atau apa sahaja panggilan korang pada ibu korang, ia tetap sama maksud kan...

bertapa besarnya jasa dan pengorbanan seorang ibu...
mengandung dan melahirkan...korang tahu tak persaan seorang ibu apabila tahu yang dia mengandung? hanya tuhan je yang tahu perasaan gembira tu kan...setiap hari dia akan belai perot yang makin membesar tu dan akan bercakap dengan janin didalamnya...

sue berterima kasih pada mak sue yang dah melahirkan sue...sue x macam korang...sue hanya dikandungkan selama 8 bulan..disebabkan mak ada sakit jantung dan darah tinggi,dan mempunyai masalah kesihatan, sue dibedah awal....korang bayangkan lah..berat sue masa lahir hanya 1.5 kg.....ayah cakap, sue kecik sangat masa tu... xcukup bulan kan...jadi sue duk dalam inkubator la selama 2 bulan lau xsilap sue..sebab sue terlalu kecik...
inkubator cam lam pic kat bawah ni..

(ni bukan sue ok..ni baby yang sehat dan besar..sue kecik..ingat, KECIK..hehe)



yang buat sue rasa terharu dan sangat-sangat sayang dan hargai pengorbanan mak sue ialah, mak sue koma 2 minggu selepas lahirkan sue...huhuu...
TERIMA KASIH MAK!

sebab lahirkan sue...adik sayang mak! *ehem..panggilan adik sebab sue yang bongsu :P*

ni pic sue masa zaman kanak2.. :)

hihi..baju power rangers.. :P


dan masa sue duk ushar2 video kat tiubawak tadi, sue ade jumpa vid ni..menyentuh hati..tetiba feeling nak jadi seorang ibu...huhu..
sabar suraya..sabar..

 <----muka gatal..hehe

kan best dapat cam ni ngan baby sendiri...
kahwin belom dah berangan...duuussshhhh!





p/s: korang panggil ibu korang panggilan ape?
sue panggil mak! :)
2. berat korang mase kecik bape? ade yang lebih kecik dari sue ke?

4 ulasan:

Aimie Lieyana berkata...

i love my mom huhu..tetiba rindu umi ishks2..

Cikgu Suraya berkata...

hehe...i love my mom too :)

iKhRam berkata...

hati seorang ibu hanya para ibu saja memahami.. tak terungkapkan dngan kata2..

carilah permata yang palin sempurna di dunia.. takkan terbalas jasa seorang ibu.. saya sangat2 sensitif bila bercakap tentang ibu ini.. huhhu.. biarpun saya seorang lelaki..

saya panggil emak.. kalau nak singkat.. mak jer !!

Tanpa Nama berkata...

erm teringat jadi pak bidan kucem2...

Gadget

Kandungan ini tidak tersedia melalui sambungan tersulit.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...