derma nuff

“ Selamat Datang..Sila Tinggal Link Kat Komen, Nanti Sue Balas Kunjungan”

Sabtu, 22 Januari 2011

mak! adik nak balik, adik xnakal lagi!

Mak..lambatnya hari khamis..adik nak balik umah…adik nak jumpa mak…banyak adik nak citer kat mak..macam2…mak kan suke dengar adik cerita…mak, tiba-tiba masa adik tulis entri ni, air mata adik menitis…adik pun xtahu kenapa…adik takut..adik takut adik xsempat jumpa mak…kalau adik xsempat, mak maafkan adik yep..adik dah xnakal mcm dulu da..
Sekarang adik dah makin berubah..
Adik nak jadi macam yang mak nak..
Adik janji xkan malas-malas lagi..

Tapi mak, bab manje2 ngan mak, adik xleh nak ubah..adik memang suka manja2 ngan mak..
Ayah selalu perli adik bila mak suapkan adik makan kan..
Tapi adik xkisah…adik suka mak suap…time adik xde selera pun, adik leh habiskan nasi satu pinggan lau mak suapkan..
Mak baik sangat ngan adik…adik tahu, mak sayang sangat adik..

Adik ingat lagi, hari tu, mak tepon adik xleh sebab handset adik abis bateri…sebab tu pun, mak dah xleh tido, sesak nafas risaukan adik..
Adik mintak maaf banyak uat salah n susahkan mak..

Mak..adik ingat lagi jugak, mak suka sangat tengok adik melukis kan..
Kalau kat umah, lau adik melukis, mak rela duk depan adik,n tengok jep…kadang2 ciap bagi komen agy…bila dah siap, mak orang pertama yang puji lukisan adik..mak beria2 suruh adik uat frame..mak nak letak dalam frame..ma bangga ngan lukisan anak mak ni..siap mak nak merajuk lagi bila adik cakap nak bagi lukisan tu pada orang lain. Mak xbg, sebab mak sayang lukisan tu.

Mak,satu agy, pasal rambut adik..kan rambut adik dah panjang sampai paras pinggang..tapi mak xbagi adik potong..mak cakap cantik, sayang kalau potong. Tapi adik ni kan nakal,..adik suka nyakat mak, adik cakap adik dah potong…mak merajuk sampai xmo cakap ngan adik..adik xsangka sampai macam tu..tp bilaadik tunjuk rambut adik kat mak, adik kena cubit sebab main2 kan mak..hehhehe
Mak, lau adik balik rumah, mesti mak masakkan bubur caca untuk adik kan..mak tahu adik suka…mak beli buah mata kucing, mak masak ayam goreng, ayam masak merah..mak tahu adik kuat makan..


Mak, air mata adik menitis lagi bile ingat semua ni…adik nak balik…adik nak balik jumpa mak..adik nak manja2 ngan mak..biar umur adik dah makin meningkat,adik tetap akan sentiasa manja2 ngan mak, n adik pun nak manjakan mak…
Mak tunggu adik  balik ye…


Salam rindu,
Anak mu, suraya.

5 ulasan:

keryoki berkata...

hehe..luahan hati adik..tapi mak bace ke blog ni??

ijatnuar87 berkata...

alahai...tachingnyer...cikgu su kena print out surat nih...bagi btol2,heheheh
ader bran?

Suraya berkata...

ish...sue mmg sllu suka tunjuk kt mak blog sue ni...balik umah, sue start ar citer, blablablaa..."mak, cbe tngok ni..adik uat ni..adik uat tu..."huhuhu...cam tu le sue kt umah lau sue xde, sunyi ler...hahahaha:P

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Cikgu Suraya berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

Gadget

Kandungan ini tidak tersedia melalui sambungan tersulit.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...