derma nuff

“ Selamat Datang..Sila Tinggal Link Kat Komen, Nanti Sue Balas Kunjungan”

Khamis, 10 Mac 2011

PENGAKUAN: maafkan aku sebab tipu status aku


sebelum aku mulakan bicara, aku nak mintak maaf pada semua sebab aku dah bnyak tipu korang...
sekian lama aku simpan rahsia hidup aku ni pada korang...jadi hari ni aku nak buat pengakuan..sebenarnya aku dah kawin...maaf la kalau selama ni aku tipu korang dan menyatakan aku ni single..semua ni pun bukan aku yang pinta..aku kawin masa selepas aku tamat spm...

pada tarikh 12 februari 2009..
pagi tu, rumah agak riuh dengan kehadiran sedara mara..ade yang duk sibuk kat dapur, yang sedang hias pelamin, xkurang riuh juga sanak saudara yang berada di laman rumah dan sedang memasak dibawah kanopi..ye..hari ni hari bahagia aku..aku pula sedang dilayan bagai seorang puteri,langsung xpayah buat kerja. aku hanya duduk dalam bilik dan dihias rapi oleh mak andam..
sebenarnya aku xthu nak pnggil ape, sebab mak andam tu lelaki, jadi, aku harus pnggil pak andam ke? entah la ...apa2 je la gelaran, yang pasti, dia yang makeup kn aku...hari tu aku pakai baju pengantin warna putih kosong..kain satin dan dihiasi ngan lace..cantik baju tu..untuk akad nikah..tu mak yang pilih..
ni bajunya..
ni pic masa kami g servey baju ritu,dah berkenan, amik je la kan...

n ni plak msa mlm berinai...
(sekain lama aku simpan pic2 ni)

korang tahu xbertapa nervesnye nak kawen..hanya tuhan je yang tahu...
aku takot sangat,,..aku bagi tahu dah kat mak ayah, aku xready lagi nak kawin..tapi ayah memang dah janji ngan pak salleh, sahabat karib dia nak jodohkan aku dengan anaknya..aku agak geram.sebab apa nak terburu2 kawin, aku baru je habis spm..pernah gak aku terpikir nak lari dari rumah..tapi bila fikir banyak kali, aku xsanggop lak risaukan mak ayah n conteng arang kat muka mereka..jadi aku pun stuju dengan perkahwinan ni...


ni pelamin 
aku amek pic ni before g masjid




aku tengok  muka diorang berseri2 pada hari tu..
pd pukul 10 pagi, aku dibawa ke masjid kampung aku untuk majlis akad nikah..ramai jugak family sebelah lelaki yang hadir..masa turun dari kereta tu, perasaan aku bercampur baur..aku xthu bagaimana reaksi 
yang patut aku gambarkan...tapi yang pasti, aku senyum kelat...cuba menyembunyikan perasaan sebenar..suamiku bukanlah hodoh dan cacat, malah dia cukup hensem tuk jadi suami aku..aku xtahu lah hensem macam mana kan..aku xpernah tengok lagi..tu pun mak yang cakap hensem..aku ngan mak sama taste..huhu..tapi msalahnya aku xpernah pun cintakan dia..aku melangkah longlai masuk ke msjid..makin aku tahan perasaan tu, makin aku rasa xberdya..airmata dah jadi kolam bertakung kt mata aku...mak genggam erat tangan aku..mungkin mak paham apa yang aku rasa dan lalui..

aku duduk dekat dengan tempat akad nikah..aku perasan, banyak mata yang memandang aku..panas rasa muka ku..malu dipandang begitu..
aku hanya nampak bakal suamiku tu dari belakang..
makin aku nerves..makin kuat aku genggam tangan mak..mak uba tenangkan aku...dengan sekali lafaz aku sah bergelar seorang isteri..aku hanya tunduk..juraian air mata mengalir..aku xmmpu lagi tahan..

aku dengar suara2 memanggil namaku untuk sarungkan cincin dan bersalam dengan suami...suami?? makin aku lemah longlai bila ingat yang aku ni isteri orang...masa aku duk mengadap suami aku, aku masih lagi tunduk, malah ditegur oleh pihak lelaki..dan sebab bimbang dikatakan kurang beradab, aku dongakkan muka ku memandang suamiku...

wahhhhh!!!! tiba2 bajuku bsah...









" dah2 la tido..bangun2...dah tengahari dah ni..ape hal anak dara bangun lewat"
aku meraba muka dan bajuku yang bsah..rupanya kena simbah air...mimpi daaa.....hahhahahhahahha




p/s: ni cerita rekaan semata2...tiada kena mengena ngan yang hidup mahupun meninggal dunia,..malah yang sawan pun tiada kaitan...

2. maaf la..sje nak melawak ngan korang...

3. jangan marah aaaa....


4. npe asyik ckp sal kawin ni??????

9 ulasan:

Afiqah berkata...

adeh...punya semangat dh ni baca...ish3..:D

Jasmin Ibrahim berkata...

ahahahahahaahhhaa.....buat saspen bleh cikgu ni....hehe

sh nur farhani berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
teddyuna berkata...

haha suspen betul cikgu i

~CiK TiNieY~ berkata...

ni dah wajib kawin nih...hihihi

azi nur berkata...

huhuhuaaaa........beria jekk au...cam dalam nobell u! hahaa

athirah berkata...

kl la kawen btol... best apa.. HAHHAHAHAHAHAAH

Shazwan berkata...

laa...suspen sungguh

Suraya berkata...

hehe...nk kawen! huhuh

Gadget

Kandungan ini tidak tersedia melalui sambungan tersulit.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...