derma nuff

“ Selamat Datang..Sila Tinggal Link Kat Komen, Nanti Sue Balas Kunjungan”

Isnin, 7 Januari 2013

resepi durian crepe sedap!

salam semua...haip! bau durian lorrrr....auuummmm...sedaaaappp...sape suke makan durian ? cepat angkat tangan! saya..saya..saya...heee

"nom..nom..nom...dapnyeee!!"

baru-baru ni malaysia dilanda gelombang baru iaitu gelombang "crepe" ...baru ke? atau sue yang jakun baru tahu? hehehe...ape2 je lah....yang penting hari ni sue nk kongsi resepi "durian crepe".. korang pernah makan? suke x? nyummm...yang penting DURIAN!

inilah durian crepe tu.... (sumber:google)

ade yang nk belajar buat sendiri x?leh mkn siang petang pagi malam..ngeee...kalau nak, tengok bawah ni..sue ade kongsikan resepi yang dicedok dari sini.


JOM CUBA! :D 

DURIAN CREPE

Bahan-bahan ( 30 bantal )
250grm tepung gandum
2 biji telur
500ml santan
1/2 sudu teh garam
Pewarna (ikut suka nak warna apa. saya selalu buat warna hijau&kuning telur)
Filling**
1 cawan Non Dairy Whipping Creme yang sudah dipukul kental
Isi Durian yg telah dilenyek.

Cara-cara :1. Campur semua bahan kemudian blender dan tapis.

2. Panaskan non-stik pan dengan api yang kecil.

3. Tuang 1 senduk adunan dan ratakan hingga menjadi crepe. (tak perlu terbalikkan dan biarkan permukaan atas kering. Angkat dan biarkan sejuk.

4. Bentangkan sekeping crepe dan letakkan whipping cream ditengah-tengah,lapis dengan isi durian, tutup semula dengan whipping cream. Akhir sekali lipat dan simpan didalam peti sejuk.



mudah je kan??? so, jom la!


p/s: dah buat bagi la sue cket ye..heee

Tiada ulasan:

Gadget

Kandungan ini tidak tersedia melalui sambungan tersulit.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...