derma nuff

“ Selamat Datang..Sila Tinggal Link Kat Komen, Nanti Sue Balas Kunjungan”

Isnin, 26 September 2011

cerita benar: mimi telah pergi


mimi...atau nama penuhnya mimi soken  (stokin) adalah seekor anak kucing yang sangat aktif & lincah..pada mulanya ia tinggal bersama encik sayang,..cerita beliau di sini ...
tapi hari tu masa encik sayang datang rumah, dia bawa la makcik gebu, makcik soken dan anak2 datang umah untuk diambil alih penjagaan mereka bersama ibu pembaptisan baru (sue la)...
namun, selepas beberapa bulan, anak2 (anak makcik soken) telah diserang selsema yang pelik..semua boleh dikatakan menghidap penyakit ni..termasuk lah anak makcik gebu yang baru lahir ketika itu...sehingga lah kesemua anak makcik gebu mati...termasuk anak makcik fiesya,...ni kisah meraka ....

now...sue nak citer sal mimi... mimi adalah antara anak kucing kesayangan encik sayang...mula-mula mimi tinggal kat rumah sue, dia agak agresif, susah nak pegang dia, nak belai2..tapi lama2 makin ok..


ni gambar mereka ketika masih baby...ase cam nak geget!


ni gambar terakhir mimi ketika sihat...masa ni ngah main bungkus2 ngan mimi lepas mandi :')
 
tapi kan...ritu, mimi tiba2 diserang penyakit ganjil..seakan-akan penyakit lumpuh..semua anggota badannya keras..kekadang dia akan menendang seolah2 sedang berlawan dengan sesuatu..sue xthu dia kenapa tiba-tiba jadi macam tu..secara luarannya tiada kesan luka pun...

ni masa mula2 jumpa mimi terlantar...pelik...kami ingat dah mati..tapi x..seolah2 lumpuh...

pastu sue suapkan la air zam2 dengan niat semoga tuhan sembuhkan mimi...dan alhamdulillah..malam tu daripada mimi xleh bergerak langsung, dia mampu bangun dan berjalan! satu keajaiban! terima kasih Ya Allah! 
sue pun ada call encik sayang dan dia pun sedih sangat dapat tahu mimi mcam tu dan berharap mimi cepat sembuh...

tapi keesokannya masa sue nak bersihkan sangkar, sue tengok ade air warna hitam kemerahan pekat dalam bekas plastik kat bawah sangkar tu...pelik juga...mmg la makcik gebu tido ngan mimi...tp xkan lah makcik gebu period kot...( <---- kekadang mmg sue befikiran xmasuk akal =_= " ) pastu sue ingatkan xade ape lah...tapi pas sue balik dari sekolah, akak cakap kat sue bahawa mimi mengalami pendarahan dalaman sebab ade darah  yang keluar ikut hidung dan telinga dia...Ya Allah! patut la air hitam kemerahan! darah mimi bercmpur kencingnya rupanya! masa tu sue terus pergi tengok mimi..sebak dah x mampu tahan..mimi makin nazak! sue xsanggup tengok dia macam tu..sue rela dia "pergi" dari terus tersiksa macam tu...

dan makcik gebu tolong sue menjaga mimi...sue urut badan mimi, pujuk mimi..sbb mimi kuat! mimi sebelum ni sangat tabah...sue xnak mimi mengalah..sue bagi galakan..tapi sue  tahu..mimi dah xterdaya...

makcik gebu peluk mimi dan jilat2 mimi...


video

maafkan sue...dengan suara yang sebegitu..sue xmampu tahan airmata lihat dia macam tu..dan makcik gebu memang sangat baik sebab tolong jaga mimi..sue xpernah jumpa kucing yang macam tu..the only one..

namun sue hanya mampu berusaha...tuhan yang tentukan segalanya.... beberapa hari selepas tu, mimi pergi...mimi dah betul2 pergi...mimi dah xde....mimi dah tinggalkan kami buat selamanya...mimi dah tiada...

dan sue ngan faizal berharap, suatu hari nanti, insyaallah di akhirat kelak kami akan jumpa mimi lagi..dan juga anak2 yang telah pergi....



p/s: xsanggup melihat haiwan lain disiksa kejam,,.inikan pula lihat haiwan kesayangan kita tersiksa.. sayangi lah haiwan walaupun mungkin ia hanya sekadar kucing jalanan ataupun bukan haiwan peliharaan anda..tapi ingat....sue merayu..jangan lah berlaku kejam kepada mereka...mereka xberdosa.sayangi lah mereka.

Tiada ulasan:

Gadget

Kandungan ini tidak tersedia melalui sambungan tersulit.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...